Hiltribe trek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Krista Steeg - WaarBenJij.nu Hiltribe trek - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Krista Steeg - WaarBenJij.nu

Hiltribe trek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Krista

19 Juli 2007 | Thailand, Chiang Mai

Heej allemaal,
Ik ben weer veilig terug uit de jungle. Het was echt een onwijs leuke ervaring. Ben wel ontzettend moe van al het lopen, die 4 weekjes fitnessen heeft niet echt veel geholpen al had ik dat best van te voren kunnen bedenken (A)
De eerste dag zijn we eerst naar een waterval gegaan en hebben we daar gezwommen. Daarna werden we ergens met de auto afgezet om verder te lopen. We hebben ruim 2 uur gelopen naar het dorp waar onze gids woont. Het was ontzettend warm maar het was nog allemaal redelijk te doen. Daar aangekomen hebben we het dorp bekeken en de eerste sawa's gezien.
Toen we onze spullen klaar gingen leggen voor de avond kwamen we een slang tegen. Hij was gelukkig niet giftig maar was er toch niet erg blij mee. Toen we hem de deur uit hadden gewerkt gingen we eten. We kregen 'local food' en het was echt ontzettend lekker. We hadden o.a. loempia's,yellow curry, rijst en verse ananas. Na het eten gingen we met z'n allen ezellen en hebben we thaise woorden geleerd.
De volgende dag werden we vroeg wakker, had redelijk geslapen want het was ontzettend warm. Na het ontbijt gingen we weer op pad, 3,5 uur gelopen en het was vooral up hill en down hill. Zeker up hill was killing, het was echt ontzettend steil. Gelukkig kwamen we gauw olifanten tegen die ons naar het volgende dorpje gingen brengen. Het was echt super leuk maar wel een beetje vreemd in het begin. Eenmaal in het volgende dorpje aangekomen nog wat van het dorp bekeken en daarna lekker gezwommen in de rivier en hebben we gegeten. 's avonds nog een spel gespeelt en daarna gaan slapen.
Vannacht lekker geslapen en na het ontbijt gingen we bamboo raften. Het waren echt grote bamboo stokken die aan elkaar gemaakt waren. We hebben ongeveer 2 uur gevaren en gezwommen in het water. Nu zijn we weer terug in Chiang Mai, hebben lekker een douche genomen en onze spullen naar de wasserette gebracht want alles is echt super vies. Zometeen met z'n allen uiteten en nog even naar de nightmarket.
Veel liefs xxx

• 19 Juli 2007 - 13:33

Marion & Harry:

Hallo zeg,
    Wat een ervaringen allemaal!! Dan zitten wij hier als een stelletje ouwe niet nader te omschrijven wormvormige aanhangsels op een Italiaanse camping te relaxen, want moe worden dat doen wij niet! Morgen gaan we verder naar het Zuiden even boven Genua, we zitten nu bij Como.
    Het klinkt wel onwijs spannend allemaal, jammer dat wij geen 18 meer zijn!! Welnu, mop blijf je ervaringen wereldkundig maken wij zijn er in ieder geval erg nieuwsgierig naar en genieten ervan.
    Ciao en een paar dikke kussen van ons...

• 19 Juli 2007 - 13:37

Marion & Harry:

Hallo zeg,
    Ciao en een paar dikke kussen van ons...

• 20 Juli 2007 - 16:55

Thomas & Sylvia:

Heej Kris,

Wat gaaf hee, al die ervaringen Vooral met de olifanten lijkt het me helemaal cool.
    We hopen dat je heel veel foto's maakt.
    Vanaf vanavond zijn wij twee ook met vakantie en we drinken nu een lekkere Leffe Blond van de tap, met een sigaartje :-)
    Blijf schrijven wanner je kunt, we genieten er echt van.
    Kusjes XXX